tisdag 2 maj 2017

Den som söker han finner...



Kollade lite på linvikterna på mina olika CTS Affinity DQ serie. 12`# 5/6 önskar sig allt mellan 25,9-35,6g Allt beroende på vad den som kastar gillar. Själv har jag provat allt från Rio Scandi Short # 6 = 24 g # 6/7 = 26g # 7 = 27,6g för att idag prova en 7/8 = 29,3 och där satt den!!
Återigen fantastiskt att se vilket viktfönster spöna har.

Kastade med 11`# 2-3 viktfönster mellan 13,0-22,7g. En # 5:a Short Versi T= 20,8g gör detta till det absolut skönaste jag kastat med av alla över 100 spön jag testat.
För mig är det det optimala att kasta enhands Spey med detta spöt, helt otroligt skönt. Har aldrig upplevt en sådan känsla i något spö tidigare.
Kan det vara så att jag hittat en spö/ linkombination som är optimal för mig?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar