söndag 28 maj 2017

Innan regnet



En fin morgon fick ett abrupt slut efter timma då himlen öppnade sig och det blev ett ordentligt skyfall.
Stefan B ville prova sin nya Guideline PT 4 D Multi Tip # 8/9 med flyt body 6m/ 23g+15fots hovver/ inermediate spets på 9 g.
Stefan provade först sitt CND 13,3´# 8 Northfork men där upplevde vi linan lite lätt.
Däremot på hans 15,2`# 7/8/9 Burkheimer satt linan betydligt bättre. Där ser man vilken skillnad det är på olika spö oavsett vad det det står för # siffra.

Själv kastade jag bara med CTS DQ 10`# 2-3 och OPST Commando 250gr=16,2g 4,1m +3m spets på 4,5g. Helt underbart att kasta med.Hann att köra med 13` # 9 Kaitum med Rio Scandi Short # 9 och en interm/sjunk1 spets. Även detta är en underbar kombo i min tyngsta klass.

Hur var då PT 4D Multi Tip. Mig tillförde linan inget som inte Rio Versi T har.
Men visst kastade den fint men något byte är inte överhuvudtaget inte aktuellt.
Rio linan är tycker jag fortfarande det bästa som har hänt på linsidan. Sedan har ju OPST tagit fram underbara linor fast för mer speciella förhållande.
När man behärskar dessa korta linor är det jättetrevligt att kasta/fiska med.

Inväntar min nästa OPST från Mistpool en på 400gr=25,9 till min 12`# 5-6. Har en på 350gr= 22,7 Men då viktfönstret på spöt ligger på 400-550gr= 25,9-35,6 vill jag testa en som är lite tyngre/ längre 5,05m istället för 4,6m.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar