lördag 20 maj 2017

Hitta rätt lina igen

Badfolket 


En dryg timma fick klubbkompisen Stefan A och jag vid sjön innan sol/badfolket kom och tog stranden i besittning. Tiden räckte bra för Stefan ville hitta en lina till sitt Guideline LXI Switch 11,6`# 8-9. En Rio Scandi Short Versi T #6 var det Stefan använde som funkade skapligt. Själv gillar jag att kasta enhands så denna 6:an tyckte jag var fin. Stefan kastar i huvudsak med tvåhandsfattning tyckte linan var lätt.
Okej! Bytte till 6/7 body 21,1+4,2spets=25,3g i stället för 24,0g. Nu blev det ett annat tryck i spöt tyckte Stefan och jag såg direkt att den linan passade honom betydligt bättre.
Själv var linan i tyngsta laget för min enhandskastning så man ser att man måste på något vis vara klar om man kastar med en eller tvåhandsfattning. Även på dessa s.k Switch spö


1 kommentar:

  1. Jag och Adis testade min nya Airflo Skagit scout 390 gr till mitt Guideline LXi 11'6" #8/9 idag, örekilsälven. Det lirade riktigt bra. Rekommenderas om man har funderingar på en skagit klump till LXi 11'6" .

    https://mistpool.com/product_info.php?products_id=2944&cPath=130_43_90

    / Jens

    SvaraRadera