lördag 10 juni 2017

"Att utan skryt få berätta"



Svängen till Ån gav fin utdelning i dag. Kom ner vid 9 tiden och räknade med flera gubbar som fiskade men jag var allena. Tacklade upp 12` # 5-6 CTS Affinity DQ med OPST 400 gr=25,9g + Inremediate spets.

Hann väl fiska ca. 10m innan det drog i en lax. Efter ca. 10min var det dax för att landa fisken och tanken var att återutsätta henne för det var en hona. Men när hon kom inom räckhåll vände hon buken uppåt. Kroken kunde jag inte se alls,så djupt satt den. Så ett par slag med en sten i huvudet var det ända rätta.
Där jag fick fisken är det alltid lika dramatiskt att landa en lax, En hög stenmur i ryggen,ca. 2m hög, gör inte landningen lätt.

Kastade upp fisken på krönet men då gör den ett nervryck och plums i vattnet igen.Nu var väl ända gången jag var tillräckligt snabb så jag greppade stjärtspolen innan den flöt iväg för mig.
Lyckan är ju fullständig när man lyckas fånga en lax i Ån efter alla pass som jag lagt där.

Fångad i dag 79 cm 5,5 kg








4 kommentarer: