lördag 17 juni 2017

En trivsam dag vid Ån som blev filmad.



En varm och solig dag,kanske inte optimalt för laxfiske,fick jag och min fiskebroder Christian W som var min gäst vid Ån i dag. Fortfarande bra vattenflöde och ca. 15 grader i vattnet.
Christian körde med sitt 11`Guideline LPXE och en 350gr=22,7g OPST lina+ sjunkspets. En kombination som han hanterar kanonfint.

Själv körde jag det som börjar bli standard för mig i Ån. Växlar mellan 12`och 10,6 CTS DQ båda i # 5-6. Standard för mig är numera OPST Commando i vikt 400gr = 25,9g på 12an och 275gr = 17,8g 10,6an med varierande spetsar. Det fina med dessa linor är att dom tar alla spetsar från flyt till T8 bara dom inte väger över 5-6g. Alltså kan jag köra med mina Versi T spetsar upp till #7.
Två av SSGs ungdomar kom till Ån för att fiska några vändor. Födelsedagsbarnet Christoffer har fånga lax två gånger på sin födelsedag så han hoppades på samma i år. Jesper,hans polare,fick prova en OPST lina på sitt enhandspö och när jag såg det leendet i ansiktet förstod jag att detta gillade han.

Många har sagt till mig att det kan bli dyrt att möta mig vid Ån eller Sjön. Då handlar det ofta om nyinköp av linor.

I dag fick jag tillfälle att filma lite så här kommer två korta filmsnuttar.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar