torsdag 1 juni 2017

Badtemp i sjön



En fin förmiddag fick jag med mina underbara CTS Affinity DQ spön. Provade allt från 10`#2-3 till 13`7-8.

Janne L kom förbi en kort sväng för att prova sitt senaste nyförvärv.Ett B&W Hexagraph 12,4`# 10 spöt har Janne letat efter i många år och detta hitta han på Ebay. Med en 9:a Scandi Short Versi T var det en ren njutning att kasta med. Naturligtvis tyngre än en modern 12,5;a Men vilken aktion!!



Nu kom i brevlådan min OPST lina som jag beställde från Mistpool för tre dagar sedan. Linan är tänkt för mitt CTS DQ 12`# 5-6 som jag tidigare kört 350gr= 22,7/ 4,6m på. Nu är det 400gr= 25,9/5m. Den skall bli spännande att prova, skall bara byta öglan i bakkant mot en ögla av Gudebrods flätmatrial.



Då undrar vän av ordning varför jag byter ut öglan. Det beror på att jag knyter min skjutlina med en betesknut i öglan. På originalet är coatingen skadad redan första gången,så där klarar sig flätöglan betydligt bättre.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar