tisdag 27 juni 2017

Mycket snack å lite fiske



Kom ner till Ån ganska tidigt i dag. Men då var redan Lasse F där och riggade på sig. Blev en del snack om ditten å datten innan han klev i på första vändan. Han varken såg eller kände något i det låga vatten som sjunker alltmer.
Lasse vandrade sedan nedströms så jag klev i och började fiska. Som vanligt med 10,6`#5-6 och en 300gr= 19,4g OPST med en MOW spets flyt/ T8.
Sedan fortsatte även jag nedströms då Lasse hade kommit tillbaka.
Varken han eller jag såg eller kände någon fisk.

Väl tillbaka till bilen hade det kommit 2 klubbkompisar till Frank H och Lasse L
Ingen av nämnda herrar hade sett något. Frank H provade min 10,6a med OPSTlinan och blev förvånad hur lätt den kastar.

Jag visade Frank det mycket användbara Snap T kastet och han förstod genast hur användbart detta kast är och skulle träna på detta.
Lars L tog en vatten temp med en som han sa tillförlitlig labbtermometer och den visade 18,1grader och då tyckte vi att det var dax att packa i hop.

Som alltid vid Ån blir det nog mer snack än det blir fiske. Särskilt när förutsättningarna inte är dom bästa. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar