tisdag 5 december 2017

Öppet på gubbdagis



Idag var det gubbdagis igen, kul när gubbarna kollar på FB när dagis är öppet. En ny gubbe vid namn Björn var med och ville lära sig den underbara konsten att svinga flugspö. Ett nyinköpt Guideline 9,7´# 7 med en lina som butiken sa passade bra.
Tråkigt tycker jag när butiken inte informerar mer än att bara sälja. Linan var väl lämpad för överhandskast men gick även fint  fint att Speykasta med.

Hur svårt kan det vara för butiken att hjälpa kunden i detta fall att markera upp klumpen på denna enfärgade lina.

Idag dök det upp flera gubbar som svingade spö bla Janne L med lite olika goa spön. Som vanligt kör jag själv med olika CTS DQ från 10,6´# 5-6 nu med lite tyngre linor då jag alltmer avstår enhadskastning.

Funkar underbart med 400gr= 25,9g på detta lilla spöt. Men då använder jag bägge händerna. 13 fotarn DQ # 7-8 med Nexcast Salar Finder 40 är ju en dröm att kasta med.
Samma tyckte alla som provade detta.

Conny L kastade med ett Higlander 13,6´# 9-10 och en # 9
Rio Scandi Versi T. Funkade sådär, tills jag kom på orsaken.En för tung 15 fots byttes mot en i samma klass som Bodyn och vips stämde det riktigt fint.

Nu är väderprognoserna inte särskilt trevliga när det gäller kastning, men det kan ju komma några adventsluckor när det gäller vind å regn












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar