tisdag 19 december 2017

Lite mildväder + filmsnutt

En fin förmiddag vid sjön.



En stilla förmiddag blev det om än lite kylig. Provade bara favorit spöna 10,6´ å 12´ CTS DQ  # 5-6 med Rio Scandi short  versi T # 6/7 och 7 Body.
Jo det sitter fint när jag numera använder två händer i kastningen.
 13`DQ med Nexcast Salar Finder är alltid roligt att av sluta passet med mest för att få med den goa känslan hem.


Några gubbar kom förbi när dom såg på FB att dagiset var öppet.
Lite kyligt tyckte dom säker för ingen hade spö med sig.

Men som alltid är det lika roligt att snacka spö/ linor och förmedla lite information som jag har.
Bert-Arne gjorde några släng med 13 fotarn och det var lika fint som när vi tränade sist. Vid nästa tillfälle skall vi kolla med samma lina och hans eget Guidline LPXE 13´om det är spöt eller linan som gör att kasten sitter så fantastiskt fint.

                    Mycket snack i dag om linor som kommer 2018.

Många vill vara med om att slåss om oss kunder men för mig är Rio Scandi Versi T nr 1 trotts att jag inte testat alla ännu. Deras 8 m Boody tror jag kan bli en riktig höjdare. En positiv grej såg jag på nätet.
Spetsarna till Hardys lina är 12 fot och ett viktfönster mellan 6-8g och dubbel densitet och till ett vettigt pris.

Nio olika fabrikat inom samma koncept + ett antal Skagitlinor med Versi T.









                                        Några små filmsnuttar även idag










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar