lördag 9 december 2017

Mycket vatten.En liten filmsnutt blev det även i dag.


Vid Rådasjön var det så mycket vatten att stranden där vi brukar så låg under vatten.Reträttplatsen bara en liten bit bort fick duga för dagens övningar.
Bert-Arne ville prova en OPST Commando 275gr= 17,8g på ett litet gammalt 9` # 5 Loop spö.
Detta satt klockrent så det blir en sådan lina till spöt, för framtida regnbågsfiske.
Själv riggade jag B&W Parabolic 13` med Nexcast Salar Finder 40, kastar fint men spöt är en # 8-9 så det vill ha lite mer tyngd i linan. Det kastar kanon med en 9# versi T.
Nej denna linan på CTS DQ 13´# 7-8 är helt magisk att kasta med. Fyra gubbar var vi i dag Magnus J.  Adis. Bert-Arne. å jag.
Adis provade ett G Loomis Dredger 14´ # 9-10 med både min Nexcast och en Skagit Max Long. Två snarlika linor är det gäller längd/ vikt, 8,2m/ 30,5/31,5 g.
Skagitlinan var nog den som vi tyckte passade spöt bäst


Dagen höjdare var denna lilla pärlan Magnus riggade med min Rio Scandi Short versi T # 7 Body med en 12 fots flytspets. 10,6m i stället för 10,1 ger en mer harmonisk flykt i luften.

Ett underbart spö som gör att tankarna snurrar i skallen på mig. Som alltmer inser att kasta med enhands snart inte funkar längre.

Några små filmsnuttar blev även idag.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar