fredag 15 december 2017

Kastning i vinterland + lite film



Så tappade vinden och skitvädret farten och medgav en stilla men sval förmiddag vid sjön. Började med 10,6:an DQ # 5-6 och en gammal Guideline Streamdip som jag fann i skåpet. 9,3m / 23g jo den kastade hyfsat men inte som jag tänkte mig. Nej en 400gr=25,9g Rio Skagit 6,9m+ intermediate spets var betydligt vassare.
Kylan började göra sig påmind i fötterna, dax att rigga sista spöt för dagen. Bara för att ha kvar den sköna känslan så blir det som så många gånger förr CTS DQ 13´#7-8 med Nexcast Salar Finder 40.

Väntar nu på Rio Versi t Long. Fick ett tips om att den fanns hos en butik, jo kollade detta på nätet och den låg på deras sida. Men nyfiken som jag är kontaktade jag Bo Bengtson på Fairpoint och fick klara besked att linan inte finns i butik ännu, Adis kollade med butiken och som Bo sa den finns inte.

Jag ställer mig frågan varför marknadsför man en vara som inte finns ännu?

Bert-Arne laddar CTS DQ 13´# 7-8 med Nexcast Salar Finder 40



Bert-Arne kom förbi mest för att tjôta en stund. Alltid lika trevligt prata kastning.
Så fick han ju hålla kameran å filma lite. Han gjorde några kast  med min DQ och jag blev mäkta imponerad. Så fint har jag aldrig sett han kasta tidigare.

                                         Några små filmer även i dag



 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar