lördag 2 december 2017

Mycket Snakeroll/ Snap T och Perry Poke

Kylan gör sig påmind alltmer
Några timmar blev det vid Rådasjön i dag. Jens L var redan där när jag kom. Sydlig vind innebär ju lä där vi står, men +3 grader gör det lite kyligt ändå.
Jag kastade bara med CTS 13´DQ och Nexcast Salar Finder 40 +12 fots intermediate spets, det passar fantastiskt fint ihop.

Jens körde med 2 olika spön ett LTS X1 13,6´#9-10 + Rio Scandi Versi T # 9.  kastade kanonfint. Så gjorde även hans Shakespear Oracle 13´ # 8-9 med en # 8 av nämnda lina.

Jens tränar mycket på felsidan och det funkar riktigt fint nu. Idag visade jag honom ett av dom mest användbara kasten nämligen Snakeroll. Ett helt otroligt sätt att få iväg fluglinan i alla läge.

Som alltid är det lika roligt för mig att se när den jag visar fattar galoppen snabbt.
Så gjorde Jens idag och nu är det bara att finslipa kastet och nöta på så det sitter i ryggmärgen när säsongen börjar igen.

Väderprognosen för morgondagen ser skaplig ut så det blir säkert ett pass igen.


     










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar