torsdag 30 november 2017

Ett spö, tre linor.


Kallt om fingrar och fötter, ändå åker jag till sjön mycket för att stilla min nyfikenhet. På vadå ?


Jo 3 snarlika linor några grams viktskilnad men nästan lika längd, Short Head Spey klumpen fick en 12 fots istället för 15 fots spets.Med en integrerad skjutlina ( bromslina) blir skillnaden som natt å dag, Jämfört med dom två andra linorna jag provade på mitt CTS Affinity DQ 13´# 7-8. Både Nexcast Salar Finder 40 och Skagit Max Long var ju helt överlägsna
Bägge dom linorna är försedda med 50lbs Lazer skjutlina en lina som funkar fint för mig.

Testade lite att bara kasta tvåhands med 10,6´# 5-6 jo, det funkar men jag upplever det som lite för kort. Nu provade jag bara med Skagit linor som nog var lite långa för spöt. OPST linorna går bättre att kasta tvåhands med för mig.

Ett litet guldkorn fick jag fram trots kalla fingrar. En 7:a Scandi Boddy med 12 fots spets istället för 10 fot på min lilla 12 fots DQ # 5-6.
Oj så behagligt den kastade denna kombon.

Det gör inget om det blir några +grader varmare i helgen. Om det blir kastning av. Vattentempen var idag + 4   








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar