lördag 11 november 2017

5 spön och en lina.

Fin böjkurva på CND 13,6 #7-8-9 när Pär laddar på


Trots en elak vind blev det lite kastande i dag. Flera var ju nyfikna på min Rio Skagit Max Long 500gr=32,5g/ 8,2m. Hängde på en 12 fots Sjunk/3 spets = 11,8m. Testade först på CTS Skagit 12,6 # 7/ 8 där den satt jättefint. Lite skönare tyckte jag den passade på 13´#78 DQ. Men den otrevliga vinden ställde till det i kastningen.
 Kunde prova den lite på 13´Kaitum # 9 innan vinden blev för svår. På dom få kasten jag hann med upplevde jag att detta spöt passade linan bäst.



 Pär Jansson var med på dagens övningar och ville prova sitt underbara Sage spö.
Här satt Skagit MaxLong helt underbart.

Så provade vi linan på detta spö som Jens L har men det var ingen höjdare. Ett spö som är underbart med en #8 Versi T linan kändes lite för tung. Men inget blev ju riktigt bra i den hårda vinden så  jag kastar säkert mera i morgon . Enligt prognoserna skall vinden avta.

Det spö som hittills har utmärkt sig med just denna linan är Loop Cross S1 12´# 7. Lite mer testande i morgon med bla 15 fots spetsar om vädergudarna står oss bi.


Provade även detta trevliga spö men som sig bör en Rio Scandi Shorth Versi T # 7. En mycket lätt och fint ekipage.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar