onsdag 22 november 2017

En julklapp


Fick en tidig julklapp av min goa hustru. Beställde hos Fishline måndag morgon 20/11 och hämtade den idag 22/11. Detta kallar jag för bra service Köpte en åt Stefan B samtidigt
Hoppas denna är lika mjuk å skön som den gröna i samma grovlek. Varför kör jag nu med Lazer jo mycket för den är tunnare än Amnesia och starkare. Lazer= 0,57mm/ 50lbs=22,6kg. Amnesia 0,72mm/ 40lbs=18,1kg. Båda klarar all den fisk man kan tänkas fånga så det är mycket en smaksak vad vi som fiskare gillar bäst.
Har provat många olika homogena skjutlinor och flertalet är bra om man bara sköter dom lite. Alla blir betydligt trevligare å mjukare när dom sugit åt sig vatten.
Själv försöker jag att hålla linan våt även när jag skall träningskasta. Vet jag att jag inte använt en lina på länge lägger jag den i varmvatten i diskhon ca 20-30min. Då är det så mycket trevligare att kasta än om linan är som en gammal telefonslad.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar