torsdag 16 november 2017

Nexcast eller Rio Skagit max Long + lite film


Lite frost på marken och sjörök när jag kom till sjön. Skulle bara testa mina två olika Skagitlinor. Började med Nexcast Salar Finder 40 = 8,2m/30,5g+ 15 fots # 7 spets = 6,2g totalt 36,7g. Först ut ett Elgeco HIPS 13,6 #9-10. Funkade jättefint men än bättre var det på B&W 13´# 8-9 Parabolic.

Nu blev det Rio Skagit Max Long 500gr= 32,4g + samma 7a spets på 6,2g= 38,6 g  som skulle testas på samma spö. Där var det återigen B&W Parabolic som jag tyckte passade bäst till denna underbara  linan.

Det jag gillade bäst var alltså Skagit Max Long men med en 12fots spets runt 5-6g. En för mig riktig höjdarkombo.

               
                  Kolla lite på dom små filmklippen som det blev  idag 




     Lite kast med min lilla 12 fots # 5-6 pärla blev det även i dag. Känner alltmer att jag måste minska ner på enhandskastningen för att spara handleden.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar