söndag 26 november 2017

Inget nytt under solen.

Mina underbara CTS spön
En sväng till Halmstad å Wittlock med BG å Pär mest för att titta på om det är något nytt för 2018 som kommer. Men för mig som hållit på med fiske i över 60 år så är det inte särskilt mycket nytt som erbjuds.

På spö sidan är ju priserna för mig helt absurda då inget av dom som erbjuds i dag tillför mig något annat än känsla. 
Men att betala för att uppleva detta är för mig otrolig. Av dom över 120 olika spön jag provat så är känslan bäst för mig i dom CTS spöna på bilden.

På flugbindarfronten kommer det tydligen mycket material som nog är mer för att attrahera bindaren än fisken. Men som alltid det skall säljas.

Det jag var lite nyfiken på och som jag tycker verkar spännande  är RIO Scandi Versi T som kommer med en lite längre Boddy till våren.
Fick ett givande samtal med Bo Bengtsson som representerar Fairpoint som är agenter i norden. Linan kommer tydligen till butikerna i Feb/ Mars så den skall bli spännande att testa.
Är den lika bra som den 1 meter kortare Boddyn så blir det en riktigt höjdare.

Som vanligt när jag återvänder från dylika jippo är jag tomhänt sånär som på några kataloger. 



  






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar