söndag 7 januari 2018

Minnen från Mörrum.

Pol 12 i Mörrumsån för 10 år sedan


Nu när kylan biter är det skönt att sitta inne. Tittar på gamla bilder och videoklipp från Mörrumsån för 10 år sedan. Jag och fiskebroder Berny försöker att lägga 2 dagar i maj varje år om det går. Så även i år, och som alltid bor vi hos en underbar dam som månar om sina gäster på allra bästa sätt.
Hon älskar att spela piano och när hon fick veta att jag gärna sjunger Evert Tubes visor. Var det ju självklart att hon skulle spela och jag sjunger.

Så var det under flera år och vid ett tillfälle tog jag med videokameran för att föreviga dessa sångstunder.


Lite skillnad på utrustning för 10 år sedan. Stillbildskameran med minneskort filmar ju bättre än vad VHS kameran gjorde. Så kvalitén på filmsnuttarna är inte på topp.




Nu mera blir det inte så mycket sång vid dessa tillfällen då jag med åren blivit hes å skrovlig i min hals.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar