måndag 22 januari 2018

Nya leksaker för en gammal man



Så kom då spöt jag köpte på Tradera. Daiwa signatur Salmon 12´# 8. Helt nytt och aldrig använt till ett överkomligt pris. Samma spö har jag provat tidigare, först med Janne Ls spö, redan då tyckte jag om spöt.
Sedan kom Adis med ett likadant då blev det mer utprovat, bla med Rio Scandi Short Versi T #7. Även med en Nextcast SalarFinder 40. Spöt kastade båda linorna fint men jag upplevde SalarFinder lite tung. Längden stämmer ju helt perfekt boddyn 8,2 +3,6mspets =11,8m.
Riolinan är ju kortare 10,1m och 27,6g kändes väl i lättaste laget, så vad göra?

Jo hittade en lina som jag inte kom överens med, den var perfekt att modifiera.


Denna klumpen kapades till 8,2m som vägde 25,2g helt perfekt tyckte jag och med en 12 fots 6 grams spets tror jag kan bli underbart.
Men just nu ligger det is på sjöarna där jag brukar husera. Skall testa så fort det blir öppet vatten





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar