lördag 15 maj 2021

En trevlig dag på Sällskssjön+ liten filmsnutt


 En lisa för själen är det att komma fram till sjön och den ligger som en spegel. Några enstaka vak tänder alltid upp hoppet en smula. Men som så många gånger förr är det trögfiskat på dom gamla regnbågarna men likafullt trevligt att försöka lura någon av dom. 

Jag hade ett försiktigt petande på min Boobie fluga, men det var allt jag kände för dagen. Fiskebroder Berth-Arne var mer lyckosam flera timmar senare då en fin fisk tog hans Boobie som låg stilla ca 1-1,5m ovanför botten. Han fiskade med ett annat spö under tiden.  Fick då se att spöt med Bobbyn började ruska på sig och signalerade fast fisk.

Själv låg jag på andra sidan när jag upptäckte det och rodde snabbt över för att förhoppningsvis kunna filma lite. Filmen ligger här under.

                                   PS fisken var 63 cm vikten 2230g.En fin RB.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar