lördag 1 maj 2021

Lite Bonkerspey igen


 På dagens ganska korta pass blev det mest att finslipa på Bonkerspey kastet. Körde med mina små CTS  DQ 10-11`# 2-3 med passande Skagitlinor. I dag såg jag återigen hur viktigt  det är att någon står vid sidan och ser hur man kastar. Berth-Arne stod vid sidan och korrigerade en detalj i kastet som jag gjorde galet.

Tyckte själv att jag kastar lugnt, men gjorde inte det genom hela kaströrelsen och fick ett påpekande om detta. Vips blev det hela så mycket bättre. Jag har som så många andra för bråttom ibland när jag kastar, men det blir allt bättre. Bara att lugna ner sig. Tack Bettan för att du så observant såg vad jag gjorde för fel.

Flugorna jag fick skall provas på vid nästa fisketillfälle efter regnbåge i Sällskapssjön.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar