söndag 16 maj 2021

Prova nytt igen


 Tre gubbar var vi som testade lite olika spön. Magnus J kom med ett egenhändigt byggt spö och som alltid fint byggt. Han ville sätta mig på prov så texten på spöt var övertejpad. Linan var en Rio Versitip # 8 och spöt kastade underbart fint.

Fick känslan att det kunde vara CTS Affinity DQ, och mycket riktigt det stämde.


                                            Ett underbart spö i # 6-7 12,6.


                                                      


Sedan provade jag Abbas Orvis Helios 2 10 fot # 8 med en Rio Skagit 375gr även det spöt var kanonfint med den linan. Som jag sagt tidigare hitta rätt lina så finns det inga dåliga spön. Det gäller bara att hitta den känslan som passar dig själv. Apropå känsla talade Magnus om att han provat flera spön med super materialet grafén.

Han kunde överhuvudtaget inte hitta någon känsla som han tyckte om. Är det åter ett försäljningstrick???? För mig lutar det alltmer åt det. 

Själv provade jag återigen mitt 11,3/#  5-6-7-8 Daiwa Amorphus Wisker visserligen kanske 30-40år på nacken men kastar sagolikt med en 275gr/17 fot s skagit lina.









1 kommentar:

  1. Tyvärr testar en del återförsäljare,och dessa är då ofta uppstickare på svenska marknaden, med att marknadsföra rent CBS.

    SvaraRadera