torsdag 17 juni 2021

Bra hjälpmedel.



Mesta tiden på dagens pass blev användningen av slinger från Arild Moe. Dagens spö blev Sameos Opal 11`# 6 och ett flertal olika skagitlinor från 250-350 gr. Alla funkade klockrent med detta geniala hjälpmedel.

Som jag sa tidigare får jag en annan spörörelse som genererar ett helt annat tryck i spöt för mig. Framförallt så kan jag utföra alla mina som många säger ( cirkuskast).

För mig är det bara användbara kast för praktiskt fiske. Vanligt speykast/ SnapT/ Perry Poke/ Bonkerspey/ Snakeroll/ Airsnake och naturligtvis vanliga överhandskast. En ytterligare bra grej med slinger är ju att man frigör kastarmen på bråkdelen av en sekund. Om man som jag gillar att kasta med vänster hand och tvåhandsfattning. Eller kasta på backhandsidan.

Återigen tack Arild Moe för denna slinger som hjälper mig att åter kunna hantera ett enhandspö.



Ytterligare ett hjälpmedel som jag inte klarar mig utan är dessa klippdukar.


                               Helt suveräna för att få isär trilskande spödelar. Finns att köpa i hjälpmedelsbutiker                                       







1 kommentar: