torsdag 24 juni 2021

Dåligt ryckte.


 Vad skapar ett dåligt ryckte för en vara? Ron Tomson spö är ju bland dom som vad jag har hört inte skall vara någon höjdare. Men rykten är ju en sak och praktiskt provande är något annat.

Under gårdagen fick jag möjlighet att testa en 9 fotare Ron Tomson Carbostick # 6 . Min 250gr= 16,2g+ spets satt för mig klockrent på spöt för att speykasta med. Överhandskast med ett bakkast och sedan skjuta var också helt perfekt.

Denna kombinationen spö/ lina kostade tror jag inte kostade över 1000kr Kontentan blir att bara man finner rätt lina så finns inga dåliga spön.


Provade även detta lilla Sierra Sweep 9´ # 5 med en 200 gr Skagitlina även detta lilla spö som inte tillverkas längre kastade fantastiskt fint. Alltså inga spön i varken mellan eller högre prisklass. Det finns mycket på begagnat marknaden att köpa för en billig peng, sedan gäller det att hitta rätt lina till spöt.





1 kommentar: