onsdag 6 mars 2019

Enhands med två händer



En sväng till sjön blev det nu på förmiddagen innan det aviserade regnet kommer. Återigen ville jag prova mitt 6 delade 9,1´ # 5-6 med OPST Commando Head 300gr= 19,4g med en Rio 10´Replacement spets.
Kastar helt underbart, eftersom spöt är svårt att modifiera med en butt, då gäller det att hitta ett grepp som gör det lätt att använda bägge händerna.
Där har jag hittat hur jag vill hålla med två händer å det funkar över förväntan.

Kul för då kan detta lilla spö följa med när det blir resor till varmare länder.
Sedan var det Daiwan 12´ #8  med Rio Skagit Max GameChanger 425gr som alltid underbart att kasta med.
Men dagens höjdare är ändå Graham Grilse 11,3´# 8-9 laddad med 400gr OPST+Hardy spets. För att få ut lite till av detta underbara spö så väntar jag hem en OPST på 450gr. Vadå tänker ni? Kan 3,3g skillnad göra något alls? Nej det är jag tveksam till. Däremot att den tyngre lina är 47 cm längre tror jag är pricken över i till detta spöt. OBS! Inte för att kasta längre utan att få ännu skönare känsla i kastningen. 400 OPST =5,03m+ spets 3,60m = 8,63m. 450 Opst =5,50m+ spets 3,60 m= 9,10m.  






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar