torsdag 21 mars 2019

Rensning i spö garderoben


Dax att rensa lite i spögarderoben, varför? Eftersom det införskaffats lite nytt så kommer dessa inte att användas särskilt flitigt.
Spöt överst på bilden är ett Bruce/Walker Parabolic Light 13´8-9. Spöt har en enorm potential allt från tyngsta sjunklinan till flytlina. 
Aktionen är som alltid på B&W djup.
Spö nr2 är ett 13´ # 9-10 byggt på Lennart Bergqvist, tydligen en billigare kopia på Powell Scandinavia ett i mitt tycke trevligt spö med typisk Speyaktion.

Spö nr3 är min absoluta favorit när det gäller enhands som jag tyvärr inte kan kasta längre. CTS 10,6`# 5-6.Spöt har en Grainvikt 400-35,6= 25,6-35,6g dessa vikter handlar bara om Spey/Skagit kast. Själv tycker jag en 6 eller 7 Rio Scandi Short eller 400gr OPST passar bra för mig. 

Spö nr 4 är CTS 12`# 5-6 med samma viktfönster som 10,6 an.På det spöt har jag använt 7/8 Scandi Short Versi T eller 450gr= 29,2g OPST. Ett för mig jättetrevligt spö som jag säljer på grund av nyinvesteringar i några andra spötyper.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar