torsdag 14 mars 2019

Många goa skratt


 Lite överraskad blev jag då Conny L redan stod och svingade sin 14 fotare med en Rio Scandi Versi t # 9. Ett trevligt spö som kastar fint, men skjutlinan var alldeles torr, den behöver ett ordentligt bad i vatten några timmar för att mjukna.
Stefan A kom med sitt Guidline LPXi 11,6´# 8/9 sk Switch laddad med en 6/7 Rio Scandi Short Versi T. Kastade jättefint men för tungt att kasta enhands under längre tid tycker nog dom flesta.
Berth-Arne kom förbi för att göra några släng och att tjôta en stund.
Själv var jag nyfiken på min nya Rio Skagit Max GameChanger`# 6 425gr=27,5g +12 fots 6 g spets. Som jag misstänkte satt linan fantastiskt fint på min CTS Affinity DQ 12`# 5-6.
Sedan fick ju den nyrenoverade Controll rullen skruvas på 13`DQ #7-8 med Nexcast SalarFinder 40 # 7/8. Jo den vet jag sitter som en smäck. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar