torsdag 16 juli 2020

Som vanligt en trevlig förmiddag.


Gott väder och som alltid trevlig att prova lite olika koncept. Bettan var nyfiken på sin 13´# 8-9 lpxe från Guidline hur den skulle hantera en Skagit på 350gr = 22,7g+10fots spets. Rekomenderad vikt på spöt är runt 31-32g. men en kort skagit lina 5m+3 m spets kastade i mitt tycke kanonfint. 
Lite skönare blev det med en 15 fots spets på samma lina, helt underbart att kasta  med.
Själv var jag lite nyfiken på min OPST 275gr nu med en Poolyleader på 2,5m/2,5g Jo det kastade men inte som när man hänger på dom taperade spetsarna. Jag kör på den linan 10 fots#5= 3,6g funkar underbart.
Janne L kom till sjön med två olika spön en gammal Sage 10,5 fot och någon lina för överhandskastning,
Sedan kom B&W 12´Powerlight # 8-9fram med en Rio Scandi Short versi T. Jag säger det än en gång, en underbar kombination, behövs det så mycket annat?
Som alltid när Janne kommer blir det ofta hetsiga diskussioner om kastning å allt som hör därtill.
Men alla diskussioner leder ofta fram till något positiv.
Nu laddar vi för lite fiske i Sällskapsjön  i morgon.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar