måndag 8 mars 2021

Bonkerspey knuten är löst



 Dagens pass bjöd på lite olika infallsvinklar när det gäller min kastning. Inser alltmer vad det betyder att spölängd/ linlängd stämmer överens. Körde lite Bonkerspey även idag, och som jag har hitta lösningen på hur jag skall hantera detta trevliga kast. Provade med Guideline Kispiox 11 `# 7-8 och OPST Groove 250gr/16,2g/4,1m+3 m spets = 7,1m på 11 fots spö. Helt underbart att utföra alla typer av kast.

Provade en Rio Skagit Max Long 500gr=32,4g/8,2m+3 m spets= 11,2m. Kändes alldeles för lång för min Daiwa Signatur 12´ # 8. Samma spö med Rio Skagit max GameChanger på 7,2 m+3 m spets = 10,2m var däremot klockren.

Men dagens höjdare för mig var trots allt min lilla 10`# 2-3 CTS Affinity DQ med en skagitlina från Kina på 250gr=16,2g/5,2m +3m spets. Vilken underbar pärla att kasta och fiska med. Även denna lilla pärla går perfekt att utföra alla typer av kast även Bonkerspey. 



 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar