onsdag 17 mars 2021

Dyra spön och lite Bonkerspey + film som vanligt

Detta  med Bonkerspey

 Åter en fin förmiddag blev det vid sjön. Abbas kom i dag med sitt senaste spöförvärv och som han ville att jag skulle prova. Ja vad säger man om detta dyra spö? Intrycket jag fick finns på filmen här under.



Sedan blev det en hel del tid att visa Abbas detta med Bonkerspey. Och som alltid lika roligt att förmedla vidare det jag har lärt mig. Kolla filmerna som ligger här under.





Själv körde jag som vanligt med mina små favoriter b.la CTS 11´# 2-3 med en OPST Groove oj så fint det passar ihop. Opal Swith 11´# 6 med 300gr Skagit är en dröm för mig att kasta med. Så är även Guideline Kispiox 11´# 7/8 med OPST Commando Head 300gr+12 fots Hardy spets.

En liten fundering har jag. Varför skall det som är bra försvinna? Som Hardys fantastiskt fina spetsar. Men som vanligt tjänar man väl för dåligt på vissa saker. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar