söndag 14 november 2010

En skön dag

En skaplig dag fick vi Janne å jag trots hårda vindar men vi hade fint lä där vi stod i Rådasjön. Janne kastar allt bättre med dom spöna som är lite snabbare bl.a Clan å Sage.Själv har jag svårt att komma överens med Sage spöt.Clan spöt med långa linor funkar utmärkt för mig.
Själv körde jag idag med CND och Daiwa Lochmore Z + Elgeco HIP Spey alla 15 fot. Dessa spön passar mitt sätt att kasta och nu når jag runt 35 m utan större besvär och med dessa redskap har jag ingen ambition att kasta längre.
Kastade både med långa speylinor 18-23m och med kortare linor. 12-15m allt funkade lika fint. Men det är inte speciellt roligt att träna med dom kortare linorna när man får ta hem 20m Amnesia skjutlina för varje kast.

Det vi har lärt oss mer för varje gång är att spöt och du som kastar, måste komma överens oavsett prislappen på spöt. Dom dyraste spön jag själv provat är dom jag kastar sämst med.
 Men det är kul att ha kommit till denna insikt efter alla dessa år som jag tränat.
Ny arbetsvecka väntar men till helgen så blir det säkert kastning igen. Ha det bra å lev väl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar