söndag 7 november 2010

Många gubbar

6 gubbar dök upp på dagens träning. Janne Lybeck å jag,Stefan B med sin kompis Janne och så kom BG + en kompis till honom vid namn Håkan.
En sån här dag blev det mycket snack å lite verkstad men det är ju en del av dessa träffar oxå.
Många spön och linor blev det provat,en del stämde klockrent och andra mindre bra. BG hade med sig GLoomis IMX både 13 å 15 fotare och ett Stinger 15 fot, vilket vi testade med långa linor. Inget av dessa spön föll mig i smaken men Stinger spöt med Stealth linan passade herr Lybeck alldeles utmärkt. Satte sedan samma lina på hans betydligt äldre Clanspö och då passade det mig betydligt bättre.
Provade även två DT linor som Janne fått tag i billigt,en flyt och en sjunk.Jodå flytlinan fick vi väl iväg men den tillförde oss inget alls. Sjunklina gav många goa skratt och förlamade armar.Efter mycket switch kastande så fick jag väl i väg fanskapet en bra bit men sen var armarna slut.
När jag sedan återgår till mina egna spön CND 15,6 och Elgeco HIP Spey 15 så känns det helt underbart.
Det verkar som denna trenden håller i sig,att allt fler vill vara med och kasta å framförallt få en chans att testa olika spön och linor.


Nu blir det inget kastande för mig förrän på lördag förmiddag eftersom min hustru och jag skall ta oss en tur till Kiel på torsdag kväll.


Ha det bra å väl mött igen alla som gillar att kasta med flugspö.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar