fredag 19 november 2010

Kalla fingrar

Gaula v 26 2006
Nej i dag var vädret för tufft även mot en kasttok som mig.Vid min ålder borde jag ha lärt mig vilken kylefekt 0 gradigt och 12-15m/sek ger ca 15 minus och då är det inte roligt att svinga flugspö. Vattnet i sjön håller +4,5 gr så ännu är det väl ett tag till isbeläggning. Knappa 10 kast med Bringsén 10 fotare å min nya PT flytklump hann det bli innan fingrarna sade stopp. Jo den linan funkar bra på det spöt så det blir säkert användbart till torrflugefisket efter lax till sommaren.
Vad morgondagen bjuder på vet jag inte riktigt än lite funderingar på att hänga med Stefan B ner till Wittlocks i Halmstad men det aviseras om ganska dåligt väder ev snöblask så jag avvaktar tills i morgon hur jag gör. 
I vilket fall som helst så måste vinden avta om det skall vara roligt att svinga flugspöna. Nu skall jag göra ren mina långa linor och lägga på lite linmedel något måste jag ju pyssla med när det inte går att kasta.


Som sagt var vet ej vad morgondagen bjuder på men ha det bra å lev väl.





 

1 kommentar:

  1. Hej Berndt. Jag är av betydligt klenare virke än du. Vintertid krävs det: Isfritt+ sol + vindstilla samt plusgrader för att jag skall ut. men det kommer sådana dagar också. Då kommer jag. Kul med kapningsprogrammet. Jag har också en jordfläta som jag kör med mitt LPXe 11 komma nånting och den kombinationen har jag aldrig blivit vän med. Jag skall kolla kapningen och se om den är OK.Ha de/Magnus

    SvaraRadera