fredag 26 november 2010

Isläggning på gång

Snart lägger isen sig på sjön
Fy vad kallt det blivit, nu dröjer det säkert ett tag innan man får svinga flugspö igen. Nu är det pyssel med linor och spön som gäller för min del,så det passade ju alldeles utmärkt att Guideline hade lagerutförsäljning i dag och i morgon. Hängde på låset när dom öppnade å det var ju tur för det kom mycket folk.
Fick tag på två linor, en var jag på jakt efter men den andra åkte med av bara farten då jag tyckte att den kunde passa för mitt fiske. En PT Flyt 7/8 DH 13,5 m å 30 gr. Den finns inte i deras kataloger men Stefan B har en och jag hittade just en sådan.En Triple D 8/9 Int/S2/S4 följde oxå med hem. Dessa nya klumpar kapar jag inte av, då 13,5 m är ingen lång klump nu när min kastteknik har utvecklas efter alla dessa år av idogt tränande.


Kyleffekten just nu är -8 och 10m/sek= - 17,6gr.


Ha det bra och håll er inomhus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar