söndag 21 november 2010

Lite behagligare i dag

Dagsläget i Sisjön
Det blev som jag tänkte ett pass vid sjön och lite bättre förhållande 1+ grad och lä för vinden vid badet. 4 gr i vattnet så efter ett tag så blir det kallt om både händer å fötter. Som jag hade föresatt mig så blev det 15 fotarna som blev luftade i dag. Nobuo Noderas CND spö och linor är kanon att kasta med.Körde med en Gravity point spey line 8/9 flyt med en Hoover spets och det lutar åt att bli sommarens lina i Gaula om det är sådana förhållande.
 Kastade även med Daiwa Lochmor Z och min långa Hoover klump.Ja det funkade alldeles utmärkt men kändes ännu bättre på Elgeco HIP Spey. 


Efter ett tag så ökade vinden och då blev det betydligt kallare och då var det dax att avluta kastandet. Nu kanske det tyvärr blir ett uppehåll i spösvingandet då det aviseras om betydligt kallare väder. Vid minusgrader är det inte så där gôrkul att kasta men jag avvaktar väderprognoserna å ser hur det blir.

Ha det bra å lev väl
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar