lördag 9 april 2011

Äntligen en go vårdag
Tillbaka i Sisjön efter vintern och en underbar dag i vårsolen fick vi, Håkan S och jag.BG kom oxå upp en stund.Körde som vanligt med olika koncept,både långlinor och ett spö med en klumplina.
Håkan provade ett Thomas/Thomas 13fot #9 som han ev skulle köpa men det föll honom inte i smaken. Kändes lite toppigt och kastade skapligt när det belastades.Nej,bättre spön har jag provat. Hans 15 fots Ian Gordonspö är ju en fröjd att kasta med.
Jag visade Håkan Snakerollkastet och som jag har sagt tidigare,detta kast är lättare att lära än ett vanligt Speykast. Efter sådär 10 kast satt det riktigt skapligt.BG frågade om han hade tjuvtränat så bra fick han till det.

Som vanligt så känner jag extra glädje när jag lyckas tillföra något till dom som är med mig och tränar.
När jag ser den som kastar står och skrattar då njuter jag i fulla drag.
Kanske blir det ett litet pass i morgon om vädret tillåter är nog uppe vid sjön (scoutgården) ganska tidigt.











4 kommentarer:

  1. jag vill / ville gärna komma en dag och kasta lite med er plus att jag har inte ens provat ännu mina nya Loomis NRX 14och 15 fot men har jobbat alla Lördagar sedan från Januari tills och med idag .Lite avis på dig är jag !!
    Mvh
    /Yannis

    SvaraRadera
  2. Det är klart att du skall komma ner å prova dina nya spön det tycker jag verkligen

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. ja det vill jag med men håller på fortfarande med att "ögla" dom nya Triple-D och DDC connect plus att jag köpte en till Rio windcutter II versitip 9-10 så jag måste verkligen hitta tid att prova grejerna innan säsongen börjar men .. tid ..det är verkligen tight med tid

    SvaraRadera