söndag 24 april 2011

Premiär för mig i Rolfsån

Rolfsån i dag
En solig stilla förmiddag alldeles ensam vid Rolfsån. Hade nog inte räknat med något annat heller. Bra vattenföring och 9,6 grader i vattnet men allt var väldigt stilla och lugnt. Fick provat mina lite kortare Speylinor och det funkade jättefint. Ballistic 6/7 satt kanon på Scott 12,6 fotarn men orkade inga tyngre flugor eller polytafsar, med en vanlig nylontafs satt kasten klockrent. En ren fröjd att gå och fiska med en klump på 13,7 m och bara några meter skjutlina. 

På mitt B&W Norway 13 fot provade jag en Ballistic 7/8 på 14,9 m och där gick det alldeles utmärk att ha en sjunkande polytafs på 1,5 m. Det kastade sagolikt skönt. Kändes lite tyngre än Wittmore 13 fot som jag provade i går i Ätran.

Nu blir det inget mer spösvingande förrän  på MMs demo vid Säveån på onsdag. 




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar