söndag 3 april 2011

Regn

Ätran april 08
En ganska kraftig sydvind var det när jag åkte ner till ån. Just framkommen så började det regna och vinden avtog. Janne L var redan där,han testade enhandspö inför helgens havsöringsfiske med klubben.
Själv var jag nyfiken på mina sjunklinor dels med Elgeco HIPS 15 fot dels med CND 14,4. Efter allt kastande med långa linor var det väldigt enkelt med dessa olika sjunklinor.


Det var CND spöt som jag upplevde som goast att kasta med.Billy kom ner en snabb sväng för att hämta sitt Bringsén 12 fot # 8-10 som jag har bytt ringar på. Han hade ingen lina till detta spöt men vi provade en av mina PT flyt 8/9 13,1m å 31 gr.Helt sagolikt att kasta med tyckte jag. Linan var kanske något lång för Billys del. Varför finns det inga sådana spön att köpa i dag?
Nu laddas det för årets första fisketur.Måste kolla så att allt finns på plats i väskor och kläder.
Köpte 2 intermediatespetsar från CND med färdiga öglor.Men dom skall tas bort och ersättas med flätöglor som inte hakar fast i spöringarna.

Kollade isläget på sjöarna idag ännu ligger isen,men kanske är det öppet vatten till helgens träning. Fredagen är vikt åt fiske i Ätran.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar