söndag 17 april 2011

Ståpäls

B-G vid Rådasjön i dag
 Kan man få ståpäls av att kasta med flugspö? Jag fick det i dag när jag kastade med min Ballistic Speylina 6/7 14,9m å 28,6 gr på mitt Wittmore 13 fot #9/10.Linan var ju köpt till min Scott 12,6 fotare.Den funkade fint på den men på 13 fotarn var det ännu bättre.Skall nu beställa 2 Ballistic linor i klasserna över.En 7/8 och en 8/9 alltså något tyngre och lite längre.Tror att det kan stämma kanonfint.
B-G kom till sjön för att prova några linor bl.a en Bill Drury på sitt 15 fots Powell spö. Tyckte väl inte att det funkade riktigt bra.Han provade den även på mitt CND 15,6 men det stämde inte till 100%. B-G är ännu lite ovan att kasta dessa långa linor så det blir lite jobbigt för honom.Men vanliga klumplinor kastar han kanonfint.


Till helgen blir det säkert en tur ner till Ätran igen och så blir det säkert några pass i sjön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar