fredag 1 april 2011

Örekil

Martin i sitt esse
I morse,05.00,bar det av upp till Örekilsälven för att hälsa på Martin och boka fiskekort för kommande säsong. Anlände till kontoret strax efter 6 och då var Martin redan där och kaffet var nästan färdigt. En kille var före mig men jag fick dom dagar jag önskade.Lite extra krydda blev det då jag fick mina 2 kort på premiärdagen 15 maj. 


Efterhand dök det upp allt mer folk som bokade fiskekort. Efter lite snack med dom gubbar som dök upp så styrde jag kosan hemåt igen. Eftersom ryggsäcken och spöna låg i bilen så blev det ett kort pass vid Säveån.Där var redan Janne som stod å svingade sin B&W 14 fots Hexagraf apterad med en 75 fots carron flytlina. Jag har provat detta spöt förut och upplevt det som tungt.Men min kastteknik har ju utvecklas enormt,så nu kändes det bara kanongott att kasta med.


Kanske det blir ett pass i morgon om vädret tillåter.Inte så länge då jag skall på introduktionsträff med SSG på Hanhalsgården. Öringen låter jag vara i fred ännu så länge men på fredag är det tänkt att starta upp fiskesäsongen i Ätran.

2 kommentarer:

  1. Hel eller halv köpp? Martins klassiska fras :). Jag fick årskort i år så vi lär synas vid Örekil!

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag tog ledigt från jobbet för att också åka upp och boka tider men har jobbat 13-14 timmar senaste dagarna så jag var ganska trött i morse för att köra till Munkedal och sen tillbaks och jobba så jag ringde istället !! Det tog 2timmar och 20min för att komma fram !!Fick inte så klart kort på premier dagen men det var ingen överraskning när du bokade 2 av 3 !!
    //Yannis

    SvaraRadera