fredag 17 maj 2013

Ätran



En skön tur till Ätran blev det i den tropiska hettan som det var i dag. Började fiska vid 10-tiden och då började vattnet stiga till utlovade 30 kubik. Vi d.v.s Janne L och jag började fiska vid Laet för att sedan gå några vändor i Garvareforsen.
Jag körde med mitt CTS 13 #7/8 och min Skagitlina + en hoover/intermediate spets. Funkade helt fantastiskt fint även djupt utvadad. Fick många lovord från gubbarna som satt i vindskyddet, det värmer i kroppen efter alla träningstimmarna jag lagt ner.

Snackade med en kille från Skövde som var på väg ner i vattnet med ett spö som jag fick se var precis ett sådant jag har beställt.Ett CTS Affinity DQ 11,6 # 8/9
Naturligtvis ville jag provkasta detta spöt och det var precis så bra som jag trodde. Linan som satt på var i tyngsta laget tyckte jag,men jösses var det kastade!!

Janne L provade ett äldre B&W Powerlite 16 #9/11 och en CND 80 fots Speylina. Funkade skapligt men är inte optimalt för fisket i Ätran. Betydlig bättre gick  det när han bytte till sitt 14 fots Scottspö med en PT klump.

Nu blir det inget fiske på några dagar en tripp till Kiel blir det på måndag och i morgon skall jag in till EL-GE. Mina nya Simmsvadare läckte på knät och det gör mig  besviken när jag satsar på det som jag tycker är bäst.Har dock 2 par tillså det är ingen katastrof men väldigt tråkigt ändå.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar