lördag 11 maj 2013

Trevlig förmiddag


Ett värmande pass blev det nu på förmiddagen med en man vid namn Lars Ivarsson ,som hade bett mig om hjälp med tvåhandskastningen. Som alltid är det roligt för mig att kunna hjälpa till utan ta betalt. Lars är en vittberest man som fiskat på många ställen på jorden. Bl.a Kola,Canada och sitt favoritmål Argentina som han besökt vid 5 tillfälle. Läs gärna hans artikel om  Chile i FIN nr: 5-6 2012. Hans nästa resa går till Chile med 1 veckas fiske och en vecka i Argentina.
Det var riktig roligt att få visa honom det jag kan och fick höra att det jag visade har han aldrig hört på dom kurser han har gått. Flera kurser hos kända instruktörer har inte alls givit det som jag visad honom och det värmde i själen.

Återigen visade jag mitt Skagitkoncept och fick höra det negativa om detta. Men efter att visat honom så var han övertygad om att detta inte är tyngre än vanliga kast. Men betydligt lättare. Han provade Perry-Poke och förstod genast att detta kast är oerhört användbart.

Kanske blir det ett pass i ån i morgon om det är skapligt väder.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar