torsdag 23 maj 2013

Mest Skagit



Janne L och jag körde några timmar vid sjön i dag. För min del blev det bara kast med Skagit konceptet. Min nya lina från SA,deras lättaste Skagit på 280gr = 18 + spets ca 7 g.Provade på CTS 10,6´ #8 och Bringséns 10´ # 8-9 och där drog Bringsénarn längsta stråt. Kastade just så som jag tänkt mig,alltså riktigt bra.
Sedan fick ju CTS Affinity DQ 13`# 7/8 en fin omgång också.
Janne L provade flera 15-16 fotare med olika långlinor å även Skagitlinor. Många av spöna funkade sådär och med vissa av hans linor fanns mycket mer att önska.

Ett fantastiskt fint spö provade vi och detta spö har jag lovordat tidigare,ett Daiwa Amorphous 13`# 8 med mitt lätta Skagikoncept. Med en lugn,fin kaströrelse var det helt underbart att kasta med. Påminde om BGs Canespö. Där har Janne ett fint Skagitspö.
Ju mer jag kommer in i detta kastsätt förstår jag vilken betydelse olika spön å linor har för att de skall känna lätt och trevligt att hantera.

Skulle tro att det blir en ny sväng till sjön i morgon om vädret tillåter.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar