onsdag 30 oktober 2013

En Mellandag

John laddar med 12,6 Skagitspö och Ballistic Speylina

En paus i blåsandet gjorde att det blev en fin dag för div kastövningar vid Rådasjön. Järngänget dök upp som vanligt.Janne L med sina långa spön och långa linor.John med sina olika Meiserspön 13´,14´och 16 fot å lite olika linor. Själv har jag ransonerat min arsenal till 4 spö 3 CTS och en 14,4´CND.
BG dök upp med en Pateke Morton 10,5´#7-9.Ett riktigt gammalt spö men kastade kanonfin med min lätta Skagitlina. Som vanligt på dessa äldre och lite tyngre spö är det i mitt tycke för korta handtag å därför känns det i mina handleder onödigt tungt.

John fick en "aha" upplevelse när han provade min 12,6´#7/8 CTS Skagit med en 7/8 Ballistic Spey vars klump ligger på 13 m. Ansiktet var ett enda stort leende och jag som har följt honom sen han kom med oss på dessa kastträffar kunde direkt säga att så bra som han kastade med detta koncept har han aldrig tidigare gjort!!! :)

Återigen har jag filmat lite för att kunna studera mig själv när jag kastar,så håll till godo med dessa klipp  

http://www.youtube.com/watch?v=XepNOhv7A_Q


http://www.youtube.com/watch?v=qCTD_enFUsY





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar