fredag 18 oktober 2013

När hösten är som finast

Ett bland många fina spön


Vilken underbar höstdag vi fick vid Stensjöns strand i dag,Per-Erik och jag. Lite senare kom även BG. Per-Erik hade med sig ett spö från Orvis,den första serien  dom byggt i kolfiber för över 30 år sedan.
Spöt är 13´# 10 så vi började med en 8/9 Stealtlina och för mig reste håren på armarna sig igen. Helt sagolikt!!! Provade även en Ballistic 8/9 men inte fullt så vass. Var nyfiken på en Skagit lina till detta underbara spö och som vanligt prickade jag rätt 24 g+10 spets. Det kunde inte bli bättre, helt fantastiskt vad detta gamla spö levererade.

BG testade sitt egenhändigt byggda Canespö med lite olika linor men återigen var det en Skagitlina som vann kampen om spöt. En Rio på 24g+10 spets satt helt underbart men jag tycker att det är i tyngsta laget för mig.
Själv jämförde jag mina två CTS spö ett Affinity DQ 13´# 7/8 och Skagit 12,6´# 7/8 med samma linor och där går Skagitspöt segrande ur den striden.
Två mycket trevliga spö men väldigt olika i sin karaktär.

Nya tag blir det säker i morgon om vädret är med oss.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar