onsdag 2 oktober 2013

kastning i alla fall


Trots lite jobb på min gamla firma så blev det kastning i alla fall. BG och John sluter alltid upp i mån av tid. Lite långlinor blev provat.B.la Daiwa Lochmore 15´och ett Elgeco 15´med 60 å´ 70 fots Stealth linor.
Allt fler enhands provas nu när laxsäsongen är över. John har nu fått hem sina Stealth linor från Century. Han testade en 52 fots 8/9 på sitt Meiser Highlander Classic 7/8/9 och det kändes kanonfint. Men jag är nyfiken på hur det kastar med en Stealth 9/10 lina...ännu bättre tror jag.
Jättekul för mig att så många fattar tycke för denna linan från Century som jag började använda för några år sedan. Då jag lyckas med att slita ut coatingen på skjutlinorna har jag ersatt dessa med Amnesia och om jag får säga det själv så blev det faktiskt bättre än innan.

Ett förmiddagspass blir det säker vid Råda sjön i morgon.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar