lördag 19 oktober 2013

Många Gubbar


I dag var det extra kul,det kom 5 gubbar!!! John S och Anders v.B var med som vanligt och idag kom också Bernt Hellgren med en hel "knippe" trevliga spön. Janne Faltin dök upp med ett Winston 14´# 9 som han ville prova.
Detta Winston är inte lätt att övertyga om vilken lina som smakade bäst. Det som jag  kände bäst, men inte bra var en 60 fots Stealthlina. Nej,detta var inget höjdarspö. Av dom spöna Bernt H hade med sig började vi prova ett 12´ # 7 Loop Cross.Ett för mig nytt spö,det var riktigt fint att kasta med och framförallt väldigt lätt. Provade olika linor från 27g-31 g och det satt kanonfint.Även en Skagit lina kastade fint.
Nästa spö som provades var ett gammalt G Loomis GLX 11,6´#8-9 så kallat Switch spö. Spöt passade mig helt perfekt ett kanonspö...enligt mitt sätt att se det.

Provade även ett G Loomis Roaring River 11´#7 Ett återigen mycket trevligt spö. Jag får revidera min uppfattning om Loomis spöna .Dom jag har provat tidigare har upplevts som väldigt toppiga å snabba...alltså inget för mig.
Ett äldre Sage 12,6´testades också och med en 8/9 Stealthlina så var denna gamla raritet underbar att kasta med.

Återigen konstaterades att det finns inte mycket nytt under solen när det gäller flugspön. Men däremot ser vi alltmer vad linorna betyder för att få till ett bra flugkast.   



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar