fredag 4 oktober 2013

Trevlig vid ån


Ett blåsigt pass vid Hjälm blev det i dag med veteranen Ingvar Olsson. Han ville lufta några gamla spön med tillhörande linor. Ett Loop Blue Line 13,2 och ett äldre Sage.Båda spöna kastade riktigt fint med dom linorna.
Ingvar fick prova mitt CTS Skagit och blev väldigt förtjust i spöt. Han fick också friska upp minnet med både Perry Poke och Snap-T kasten.

Vinden i dag var riktigt tuff och drog från höger,alltså från kasthanden. Återigen kom dom olika Skagitkasten till användning. Det gick fantastiskt fint med Snap-T och kasta under den hårda vinden.
Normalt försöker jag ju undvika hårda vindar när jag tränar men i dag fanns det inget att välja på. Det var ett väldigt givande träningspass.
Efter kastningen gick Ingvar och jag en sväng efter ån och på det extremt låga vattnet fick jag värdefull information om ståndplatser för fisken.

Nytt pass i morgon om inte vädret är alldeles galet, lutar åt Rådasjön då vinden tydligen skall ligga på syd.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar