lördag 19 april 2014

Påskgubbar

PÅSK gubbar.

Denna ljuvliga påskafton var jag vid sjön strax före 8. Var ju nyfiken på min 350gr Rio Skagitlina på CTS 11,3´# 5/6. Återigen så reste håret på armarna sig ,för så bra satt linan på detta spöt.
Helt underbart för mig att kasta med som switch spö, alltså både enhands/tvåhands.
Så dök det upp två PÅSK gubbar John som ville prova sitt Mackenzie 11,2`#8 med lite olika linor.
Han fastnade för min Rio 350gr som funkade alldeles ypperligt på detta spö. Vi provade också hans Meiser 12´#6/7/8+ Vision Skagit 450gr, i tyngsta laget tyckte vi + den andra PÅSK gubben vid namn BG som dök upp.
Då passade min Rio på 400gr mycket bättre, kastade jättefint, men har inte lyftet som kännetecknar rena Skagit spö.
En underbar varm å solig förmiddag fick vi tre PÅSK gubbar.

I morgon blir det ett litet pass i Ån. Har det stigit så pass många genom fiskräknaren i Ätran så kanske dom simmar upp i Ån.
Kan nog bli en fin förmiddag i det sköna vädret.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar