torsdag 11 juni 2015

6 Timmar vid ån

Kaffe pausen är viktig.


Ännu en skön dag vid Ån och som vanligt ingen fisk men är flugan i vattnet så finns ju alltid chansen. Mycket fiskesnack blir det med folk som kommer förbi. Alla fiskar inte men många gamla medlemmar verkar ha väckt fisket till liv igen... och ungdomarna är dom som är hetast. Viktor kom för att gå några vändor innan jobbet kallar.
För mig är det kul att hjälpa ungdomarna med olika tips om allt som har med detta fisket att göra.
Viktor fiskade med samma Kamasan krok som rätade sig för mig.
En liten test av hans krok gav samma resultat dom rätade sig alldeles för lätt. Lite förtvivlad blev han då det bara fanns det fabrikatet i hans ask. Men hjälpen var nära han fick en Owner krok av mig och den kroken har aldrig svikit mig.
Vattenföringen är fortfarande bra men sakta sjunkande och en temp på 13,5 enligt min termometer.
I morgon skall det fiskas lite mer med enhandspö något jag tycker är riktigt kul. Det gäller bara att hitta den fina spö/linkombinationen som inte frestar handlederna för mycket.







  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar